2016-07-31

HYLÄTTY TALO - KARMIVAA(KO) ?

mä Hei! Oon huomannut, että mua kiinnostaa suuresti kaikki jännittävä ( paitsi kauhuelokuvat- ehkä niidenkin aika joskus tulee ) . Jännittävyys skaalassa on monta kategoriaa, mutta tällä kertaa en puhu sellaisesta jännittyksestä mikä syntyy, kun seisot ylhäällä hyppäämässä benjihyppyä tai niistä viimesistä sekunneista kulisseissa ennen lavalle astumista. Tarkoitan tällä kertaa erilaista jännittävyyttä, ehkä parempi sana olis kiehtovuus tai maagisuus. Nimittäin autiot talot ja muut hylätyt rakennukset kiinnostaa ja suuresti. Ja sellaisessa me juurikin tällä kertaa oltiin arskan kanssa - viimeinkin ihan sisällä asti.coolkid jeah huiEhkä jotkut mua pisimpään seuranneista saattaa muistaa postauksia syksyltä 2014 (epäilen) , jolloin olin tän tehtaan pihassa kuvailemassa. Myös kuukausi takaperin otettiin promokuvia rakennuksen pihalla yhteen projektiin. Päätettiin niissä kuvauksissa Auroran kanssa, että joku päivä vielä mennään seikkailemaan tuonne sisälle. Tultiin siis myöhemmin uudestaan ja aikamme tuolla ulkona kierrettyä löydettiin vihdoin ikkuna, josta päästiin sisälle.mä6 Rikkinäisyys, rasahdukset, graffit, särkyneet ikkunat ja palaneet huoneet. Vanhat suihkutilat, sekä vessakoppi, mahdolliset monien metrien vapaapudotukset seinien aukoista suoraan asvalttiin, täysin pimeät huoneet. Kuitit vuodelta -73 ja huone josta koko paikan palo luultavasti lähti. Yksi nahkakenkä ja patja. Varsinkin noi vanhat paperit ja tavarat 70-luvulta kiinnosti mua. Ois siistiä nähdä videomateriaalia ja kuvia - tai ennen kaikkea saada kuulla jotakuta, joka on tässä tehtaassa työskennellyt ennen tuhoa. Tiedätte varmaankin sen sanonnan, 'kuin aika olisi pysähtynyt' ? No toisaalta kaikkihan täällä jäi kesken ja pysähtyi, kun koko paikka roihahti tuleen..mä4 jeapjeap mä5Mikään muu ei oikeastaan ollut mun mielestä karmivaa, kuin kellarikerros. Muutamastakin kohdasta kulki portaat ns. -1 kerrokseen, joka oli aivan pilkkopimeä ja kun taskulampun valolla katottiin, niin vettä siellä oli sen verran, että ois vaikka sukellusretken voinut järjestää. Mutta kuten hyvin arskan kanssa muotoiltiin, ylhäältä pääsee aina alas, mutta alhaalta ei ylös. Sen takia mielummin seikkailen yläilmoissa kuin maan alla.mä7Laitoin tähän postaukseen ehkä kaikista esteettisimmät kuvat, mutta sanoisinko että aika valotonta ja karumpaa materiaalia ois paljon enemmän. Haluaisin vielä syksyllä käydä jossain exploraamassa, joten jos tiedätte omista kaupupngeistanne / toisista kaupungeista hienoja ( tai vähemmän hienoja) hylättyjä kohteita, niin heittäkääs alas kommenttia ! mä2

8 kommenttia:

  1. Autiot talot ovat mielenkiintoisia, olisi joskus kiva päästä itsekin seikkailemaan sellaisessa T:Annika (muistovihko.blogspot.com)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. jep ! eikun vaan ettimään googlesta oman kaupungin paikkoja ;-)

      Poista
  2. oot tosi kaunis tyttö ja olis mukavaa jos tekisit enemmän postauksia missä on enemmän sun kuvia :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. suuret kiitokset <3 voi olla että tulee enemmän kuvia musta / asupostauksen tyylisiä postauksia jossain vaiheessa :-)

      Poista
  3. Ai miten ylhäältä pääsee aina alas? Jos oott tosi korkeella ja ei oo vaikka portaita niin hyppäämälläkö sitten ?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No vaikka hyppäämällä :-) Koska ylös sua ei voida kahlita, mutta maan alta ei niin vaan kaivauduta ylös, jos maa romahtaa päälle.

      Poista
  4. tosi hienoja kuvia, mustakin autiotalot on kiehtovia :) täytyy kyllä olla aina kaveri messissä kun käy tollasissa paikoissa :-D vitsit rakastuin noihin sun farkkuihin ♥

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. kiitos paljon ihanasta kommentista Nelli <3 ja joo kaveri mullakin aina mukana :-D itsekin tykkään kyllä paljon noista farkuista, tosi hyvä löyty Italian Bershkasta :-)

      Poista