2014-01-13

Päivän piristys ja inspiraatio; Olet todella kaunis

PicMonkey Collage (33)
Tänään olin koulun jälkeen sokoksella alehyllyjen lähettyvillä ja etsin laukustani kännykkää. Yhtäkkiä kun nostan pääni mun edessä seisoo keski-ikäinen parrakas mies ja sanoo mulle "olet todella kaunis". En siinä tilanteessa meinannu saada sanaa suustani, ja lopulta sain sanottua "kiitos...paljon". Se mies katso mua silmiin ja lähti sen jälkeen pois. Olin vielä monta minuuttia sen jälkeen ihan silleen what??  En tiedä mikä toi juttu oli, vai vilpitöntä ystävällisyyttäkö, mutta toi todella piristi mun maanantaita. Ja tästä tapahtuneesta sain inspiraation kirjoittaa kyseisestä aiheesta...

PicMonkey Collage (35)
Aamulla kun tulin enkunluokkaan, ensimmäinen lause, jonka sanoin kun käväsin peilin edess oli "näytämpä tänään kauheelta". Sen ei edes pitänyt tulla ääneen, mutta kyllä se tuli. Nykyään oon niin paljon useammin sitä mieltä, että näytän huonolta kun ihan hyvältä. Harvoinhan ihmiset itsestään sanoo, että näyttää tänään hyvältä. Ja jos noin menee sanomaan, leimataan helposti itserakkaaksi. Yritän kuitenkin välttää itsestäni ääneen valittamista, koska se kuulostaa siltä, että kerjäisin vain muita sanomaan "Eiku oot just kaunis", ja siihen en todellakaan valittamisella pyri. Uskon, että en oo ainut joka potee tätä ongelmaa, ettei osaa tykätä itsestään. Mikä siinä voi olla niin vaikeaa? Toki mullakin on muutamia sellasia päiviä kun on hyvä fiilis sen takia, että naama näyttää ihan kivalta ja kroppakin miellyttää, mutta miks näitä päiviä ei voi olla useammin kuin "rumia"?
Ihailenkin niitä ihmisiä ketkä hyväksyy itsensä sellasena kun on ja pitää omasta ulkonäöstään. Se taito ois kaikkien hyvä opetella! Mun mielestä ainakin toisia on helppo kehua ja pitää kauniina, mutta itsestään pitäminen on tosi vaikeeta.


PicMonkey Collage (34) Tänään ei näköjään ihan yhtä hyvin luonnistunut teksti kun olisin toivonut, mutta ainakin sain kirjottettua muutamia ajatuksia tästä aiheesta. Ja kenties palaan joskus kirjottelemaan samaisesta aiheesta (joku muu ajankohta kun maanantai ilta.) Kuvat on kaikki täältä ,koska halusin, että teksti ois tänään pääpainona.
 Mites teillä, katsottekos yleensä peiliin tyytyväisenä vaiko tyytymättömänä? Ja jos ootte oppineet hyväksymään itsenne juuri sellaisina kun ootte, miten teitte sen?
Ps.Mun oli aivan pakko elvyttää pitkästä aikaa blogini "musiikkiosiota" ja laittaa Zen Cafen-Todella kaunis tohon alkuun. Olisko muuten kiva jos alkaisin taas linkkailla biisejä? Vai pidänkö suosikkibiisini vaan spotifyn listoilla?

16 kommenttia:

  1. kirjottaisit ihmeessä enemmän, rakastan sun tekstejäsi!!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Tarkotatko tälläsiä pohdintatekstejä:)? Nimittäin ainahan mä postaukseen kirjoittelen!
      Voisin kyllä useammin tehdä vähän tän tyyppisiä kun päässäkin on monia aiheita jo valmiina.
      Kiitos ihana♥

      Poista
  2. Tää oli tosi kiva postaus :) Itse en oikein tiedä pidänkö itseäni kauniina vai rumana. Yritän ajatella että oisin kaunis, mutta sitten aina joku tulee sanoo, hyi että sä oot niin ruma. Nii menee sitte siihen se usko..

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Voi kiitos:) Toi on kyllä tosi harmi, että kun joku (mahdollisesti kateellinen ihminen, tai joku joka purkaa pahaa oloa) sanoo sulle että olet ruma, niin uskot sen :/ Sä olet Milla kaunis!

      Poista
  3. Yleensä oon tyytymätön, tuntu eilen etten voi mennä kouluun edes kun oon niin kauheen näkönen.. Joskus taas, tietty vaate, hiukset tms. saa mut ajattelemaan, että oon ihan kaunis. En mä tiiä, mulla on kauheesti stressiä mun ulkonäöstä..
    Ihana postaus, ja ihanaa, että jotku ihmiset osaa olla noin ystävällisiä, pitäis varmaa ottaa muittenki mallia! Ellei toi sitten ollut joku pervo..

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Voi toi on jo aika paha jos et kouluunkaan "voi" mennä :/ Toki mullakin 'heikkona hetkinä' on semmonen fiilis etten voi mennä kouluun jos vaikka se paita minkä aioin laittaa on pesussa tai naama näyttää kauheelta.
      Olinkin tosi yllättänyt, ja kun katsoin vähän tän tyypin perään näytti vähän siltä ettei ihan kaikki jauhot pussissa olleet, mutta en usko että mitään siinä mielessä kuitenkaan vihjaili :D ihan vilpittömältä vaikutti..

      Poista
  4. Voi sä kyllä kirjotat aina niin ihanasti! :-) Jatka samaan malliin ♥

    VastaaPoista
  5. Sinusta voisi luulla että oot todella itsevarma ja ei ole mitään syytä miksi ei olisi! Oli aivan ihanan helpottavaa kuulla että jopa sinä kärsit samoista asioista eli ulkonäköpaineista. Voisitko joskus tehdä postauksen epäonnistuneista kuvista ja kertoa huonoja juttuja sun elämästäs? Kiinnostaisi todella.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Jotenkin mua huvitti toi "jopa sinä" koska mä olen ihan tavallinen ihminen, enkä mitenkään poikkeuksellinen:)
      Mutta niin, toki voisi luulla jos blogi on täynnä kuvia itsestään ja muutenkin jos mua yhtään irlissä tuntee, niin voisi kai luulla että oon sujut itteni kanssa, mutta ei. Hei mustakin on ollut tosi kiva lukea muiden noita postauksia, voin toteuttaa tollasen itsekkin, kunhan ensin kerään kokoon näitä "huonoja juttuja" :D (joita en kyllä toivo nyt tulevan yhtäkään vastaan)

      Poista
  6. Rakastan näitä sun mielipidetekstejä, kiitos muuten huonon päivän piristyksestä! :) ♥️

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kun joku tulee sanomaan noin, tulee tunne, että oon oikeesti saavuttanut jotain! Joten kiitos itsellesikin päivän piristyksestä ♥

      Poista
  7. Tää postaus oli tosi upee, tämmösiä vois tulla toistekki! Muutenki blogis on tosi hieno ja oot tosi kaunis! Rupee ihmees linkkailemaan biisejä aina joskus, kivaa maustetta postauksiin!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Oi kiitos paljon kaikesta ♥ pitääpä taas elvyttää biisilinkkailu henkiin:)

      Poista
  8. Kun joku tulee sanomaan noin, tulee tunne, että oon oikeesti saavuttanut jotain! Joten kiitos itsellesikin päivän piristyksestä ♥

    VastaaPoista
  9. Kun joku tulee sanomaan noin, tulee tunne, että oon oikeesti saavuttanut jotain! Joten kiitos itsellesikin päivän piristyksestä ♥

    VastaaPoista