2014-10-25

MIKÄ ON SE MUN JUTTU?

IMG_7892 Oon huomannut, että oon aika "moody" ihminen. Tolle sanalle en oikein löytänyt kivaa suomenkielistä vastinetta, kun jonkun ailahtelevainen. Muutan usein mielipidettäni asioista, siis ihan, että mitä mieltä olen jostain biisistä, tyypistä, ruuasta, oppiaineesta tai käyttäytymisestä. Mulle asiat on joskus joko kaikki tai ei mitään, mutta sitten joskus taas heilutaan siinä puoli välissä ja haluaisin molemmat vaihtoehdot. Oon myös noteerannut, että nykyään en tiedä millanen oon. Tai millainen edes haluaisin olla. Oon aina luullut olevani jotain, ja sitten tajunnut, että hei enhän mä edes ole tollanen. Tää koko teksti lähti siitä, kun tajusin että ei helvitsi, nythän mun pitäs ihan tosissaan päättää, että minnekkäs mä tästä haen sitten jatko-opintoihin. Ensin mulla oli selkeä kohde, mutta kun sain tietää vähän lisää muistakin vaihtoehdoista mulla ei enää ollut minkäänlaista käsitystä siitä minne haluan. Onneks on vielä aikaa.IMG_7788 IMG_7887 IMG_7871 Oon myös aina vähän miettinyt, että mikä on se mun erityistalentti. En halua, että tää kuulostaa väärältä, mutta oon vähän hyvä kaikessa no oon monipuolinen, ei oo mitään yhtä tiettyä juttua.Tai siis pärjään hyvin koulussa, oon musikaalinen, liikunnallinen, oon toisaalta tosi puhelias, mutta rakastan kuunnella toisia, valokuvaan, kirjoitan&piirtääkkin osaan jotenkin, mutta mikään noista ei oo mun erityistaito. Ja sit seuraavaks mietin, että mikä on erityistaito. Nimittäin aina löytyy joku, joka on sua parempi siinä sun jutussa. Ei vitsi miten angstisuuteen taipuva ajatusmalli, mutta niin se vaan on. Ellet sitten oo maailman paras just siinä sun jutussa. Kun oon ajattelut tolleen, motivaatio helposti hiipuu ja iskee sellanen epätoivo...IMG_7869 IMG_7827 ..mutta sitten löysin vähän positiivisemman ajatusmallin. Tää ei nyt kyllä välttämättä positiiviselta kuulosta, mutta aina löytyy myös monta sua huonompaa siinä "sun jutussa". Ja vaikka et oliskaan maailman paras siinä sun jutussa, aina voit kehittyä, ja tähdätä sinne parhaimmistoon. Ja mikä tärkeintä, olla kilpailematta muiden kanssa, vaan vertailla itseään vaan itseensä ja tarkkailla omaa kehitystä asioissa. IMG_7636 Noniin, nyt mulla ei kyllä ole mitään hajua, mistä alkuperäisesti halusin kirjoitella, mutta väliäkös tuolla. Toivon, että tästä postauksesta ei saanut sellaista kuvaa, että pidän itseäni jotenkin hirmu hyvänä kaikessa, koska asia ei todellakaan ole noin. Se, mitä tarkoitin on, että oon hyvä monissa jutuissa, mutta en oo vaan missään se paras. Ehkä mäkin vielä joskus löydän sen oman talenttini. Nyt musta ois hirveen mielenkiintosta kuulla, ootteko te löytäneet sitä omaa juttua, ja mitä ajatuksia tää postaus herätti teissä?IMG_7820 Valitettavasti lähiaikoina en oo kerennyt pahemmin kuvailla, saatika tehdä ihan erillistä kuvausreissua, niin postailen näitä kuvia viime viikoloppuiselta kuvausreissulta lammenrannalta.

16 kommenttia:

  1. mä en ole löytänyt vielä sitä omaa juttua, en blogini enkä elämäni kannalta :D Kovasti yritän etsiä...

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Oot siis vähän samassa jamassa kun mä ! Toisaalta mä oon kyllä nyt oivaltanut, että mulla taitaa olla elämässä enemmänkin monia kivoja juttuja, kun vain sellanen yksi ja ylivoimainen :D

      Poista
  2. en käy enää postailemassa mut käyn lukemassa parin henkilön blogeja mut en yleensä kommentoi niihin :-D nyt kuitenkin sulta tuli tosi mielenkiintonen postaus. tiiän just tuon tunteen kun mieli vaihtuu ja ei osaa päättää mistään koska pelkää tekevänsä väärän päätöksen... miks pitäis olla joku erityistaito jonka mukaan päättää kaiken, jos oot kaikessa tasasen hyvä niin sillon sulla on mahdollisuudet kaikkeen, sun pitää vaan päättää mistä pidät eniten :-)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Tajusin vasta tässä äskettäin, että hei Sonjahan lopettikin ihan kokonaan :/ Ei vitsi miten alko harmittamaan, koska sun blogi oli niin persoonallinen ♥ :( Joo, just toi väärän valinnan mahdollisuuskin! Varsinkin jos valinta on sellanen merkittävä, eikä mikään sellanen "no ei vitsi kun tekis mieli suklaata ja mä ostin näitä karkkeja". Niin sepä se just onkin vaikeeta...pitäis osata päättää.

      Poista
  3. Kivan pikku kriisin sait mulle nyt päälle, tällä postauksella! :'D Tajusin että taidan tuntee itteni tosi huonosti. Kuka mä oon oikeesti ja kenen seurassa mä oon sitte se oma itteni? Lisäks mul ei oo mitään hajua mitä mä lukion jälkeen alan tekemään. Rakastan yli kaiken pianonsoittoa, mut en sit tiiä riittääkö taidot kuitenkaan, jotta siitä jotain rahaaki voi irrota.. No jotain ois keksittävä tässä vuoden sisällä ja pelkään että teen väärän päätöksen, mut riskejä on otettava tai elämä ois muuten tosi tylsää.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Voi ei, ei tästä ollut tarkotus mitään kriisiä kehitellä! :D No kai se on ihan hyvä, jos postaus saa ajatukset liikkeelle... Hirmu hyvä pointti toi, että kenen seurassa ihan oikeasti on oma itsensä! Niin, just se, että haluaako "elämänsä rakkaudesta" ammattiakin kannattaa miettiä, mutta jos vastaus on kyllä, niin tietystihän sun kannattaa mahdollisimman pitkälle pyrkiä sillä! Jep, yhteishakuunhan ei oo enää puoltakaan vuotta...

      Poista
  4. siis... TÄMÄ! oon ajatellu ihan samalla tavalla monta vuotta, et olen hyvä monessa jutussa, mutten mikään erityishyvä missään. :-D yritän kans ajatella, että vaikken olekaan himohyvä pianonsoittaja, se ei haittaa, koska toisaalta osaan muitakin juttuja! tää postaus kolahti! :-)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mullakin tää on ihan jonkun aikaa jo mielessä pyörinyt... Mukavaa huomata, että mun lukijoissa on näköjään pianisteja! Ihana kuulla:-)

      Poista
  5. Älä kysy koska en paljasta kuka olen mutta sä olet lahjakas tanssija ja susta tulee vielä jotain!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ompas nyt kyllä mysteeristä :o Mutta kiitos paljon, kuka nyt sitten oletkaan ♥

      Poista
  6. Siis mitä ihmettä ihan kun olisin ite kirjoittanut tän postauksen :-D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiva juttu, että tähän pystyy samaistumaan! Ja mä kuvittelin olevani niin sekava, ettei mitään rajaa! :--D

      Poista
  7. Oon miettinyt tätä samaa juttua jo tosi pitkään. Oon kaikessa sellanen perushyvä, menestyn koulussa, oon taiteellinen jne.. mutta mulla ei oo mitään varsinaista talenttia, oon ikuinen potenttiaali. Tsemppiä sulle, ja btw rakastan sun blogia!

    VastaaPoista
  8. Sul on ihan täydelliset hiukset! <3

    VastaaPoista