2014-02-10

EVERYTHING ABOUT MY HAIR & HAIRPRODUCTS

Mulla on hieman luonnonlaineikkaat hiukset, mutta yleensä voisi luulla mun suoristaneen hiukseni aamulla, sen verran suorat ne kuitekin on. Pesen hiukset enintään, eli yleensä joka toinen päivä. Peseminen kuluttaa ja ennen kaikkea kuivattaa hiuksia, ja mun hiukset ei rasvoitu niin paljon, että niitä pitäis joka päivä pestä. En käytä lähes ikinä hiusnaamioita tai mitenkään erityisesti hemmottele hiuksiani. Joskus saatan laiminlyödä hiustenhoitoa aika rajustikkin, mutta silti mulle tärkein osa itseäni, eli mun hiukset kestää ja jaksaa mua. En käytä lämpötuotteita päivittäin, ja nyt hiustenleikkuun jälkeen mulla onkin ollut totaalinen lämpökäsittely lakko. Laitan tietysti aina ennen lämpökäsittelyä lämpösuojaa. Aika basic juttuja siis. Huuhtelen hiukset yleensä suihkun lopussa n. 20 asteisella vedellä, koska siten hiussuomut sulkeutuu ja hiuksista tulee sileemmät, eikä ne takkuunnu tai sähköisty niin helposti. Hieman yleisinfoa siis hiuksistani, ja nyt itse asiaan, eli tuotteisiin.DSC_0888 DSC_0892 DSC_0897 Oon tykänny tosi paljon tästä Cutrin hoitoaineesta. Toi on tosi riittoisa ja jättää hiukset aivan ihanan tuntuseks! Vaikutusaikakin on vain muutama minuutti,  mikä on ainakin mulle iso plus.DSC_0896 Tän oon ostanu sillon Stockmannilta, kun tätä ei mun mielestä sillon joskus saanut Sokos Emotionista. Tätä käytän tosi harvakseltaan, en sen takia että tää ois huono, vaan koska vaikutusaika on pitkä ja jotenkin toi on pysyny mulla spesiaali-hiustuotteena. DSC_0893Yksinkertasesti mä vaan rakastan tätä Four Reasonsin suihkutettavaa hoitoainetta! Purkin ulkonäkö on täys kymppi, toi on mun mielestä vaan niin siisti. Ensimmäisiä kertoja kun tota käytin niin mun mielestä tossa oli outo tuoksu, mutta nyt tällä hetkellä en ajattele niin ollenkaan! Tätä voin kyllä suositella kaikille. DSC_0881 DSC_0887 Four Reasonsin shampoo on vähintään yhtä hyvä kun toi suihkutettava hoitoainekkin! Eipä mulla tähän mitään lisättävää ookkaan.DSC_0885 Cutrin kuivashampoo on kuivashaampooks (kai?) vähän kallista, mutta voin sanoa, että toi on kyllä hintansa arvosta! Käytän tota tosi harvoin, mutta tolla todellakin saa pelastettua latteen näkösen tukan! DSC_0884 Wellan Pure-shampoota mulla on menossa jo toinen purkki, koska toi on niin hyvää! Toi on siis erikoispuhdistava shampoo, että jos on vaikkapa juhlakampauksen jälkeen paljon aineita hiuksissa, tolla lähtee kaikki pois! Toi todella puhdistaa hiukset läpikotaisin, omaa ihanan tuoksun ja saa sellasen keveyden aikaan! Omat hiukset pesen tällä n. 1-3krt/1-2kk.
Wellan Enrich-shampoosta en ihan yhtä paljoa pidä. Mun mielestä toi kuivattaa päänahkaa liikaa, tai on ainakin saanut mun päänahan joskus hilseilemään. En kyllä tiedä oliko vika tossa shampoossa, mussa, -20 pakkasessa vaiko missä sillon. En kuitenkaan sanois tota huonoks, toi on kuitenkin kivan tuoksunen ja jättää hiukset muuten kivaks pesun jälkeen. Käytän vuorotellen tätä, ja vuorotellen tota Four Reasonsia.
DSC_0874 Huomasin, että mulla on tällänen pieni Schwarzkopf-perhe (Osaako joku oikeesti kirjottaa ton nimen ulkomuistista??). Ensimmäisenä on tällänen Shine spray, jota en oo käyttäny ikuisuuksiin! Oikeestaan muistin tän olemassa olon vasta kun aloin kuvailemaan näitä tuotteita. Tää kuitenkin tuoksuu mielettömän hyvältä, ja tuo kivaa tervettä kiiltoa hiuksiin, kuten nimestäkin voi jo päätellä.DSC_0871 Multakin löytyy tää yks suosituimmista lämpösuojista, ja tästä mulla ei oo mitään pahaa sanottavaa. Hinta ja laatusuhde on kohdillaan, suojaa hiuksia hyvin ja purkkikin on mun mielestä tosi siisti! Tätäkään en oo nyt viime aikoina käyttänyt, kun hiustenleikkuun jälkeen oon välttänyt kaikenlaista lämpökäsittelyä.DSC_0869 Gliss- hiusöljyn sain joululahjaks, ja tota heti testattuani ihastuin ton keveyteen ja toimivuuteen! Toi ei oo ollenkaan tunkkanen, kuten mun edellinen öljy vähän oli. Jossain vaiheessa aloin kauhistelemaan tota purkin pienuutta, mutta oon viimeisen kuukauden jälkeen käyttänyt tota lähes aina pesun jälkeen: Jaa tästä taas huomattiin kuinka mä hätiköin, toihan on tosi riittosaa!DSC_0863 Lopuksi ajattelin vielä näyttää mun harjat. Ton alemman ostin viime vuoden puolella Glitteristä, ja siellä sanottiin ton olevan kuin Tangle Teezer edullisempana ja varrellisena. No, ei toi Tangle Teezerin veroinen oo, mutta selvittää hiukset kyllä suhthellästi, muotoilu on cool ja jättää hiuksien pinnan sileeks. Ainut miinus on se, kun toi ainakin tässä kelissä sähköistää ainakin mun hiukset aika pahasti.
Ylempi on ikuisuuksia sitten ostettu luottoharjani (en ees muista mikä mulla on tota ennen ollut) ja tosta mulla ei oo mitään pahaa sanottavaa.  Tää on jotain niin basicia ja ihanaa.

Kertokaas löytyikö mun käytöstä samoja tuotteita kuin teillä? Jäikö jotain oleellista kertomatta? Jos jäi, kysykää ihmeessä, vastailen mielelläni!

4 kommenttia:

  1. Tosi mielenkiintonen postaus! Onko tuo color mask sellanen tuote että se vahvistaa hiusten väriä? Ja näkyykö värissä ton laiton jälkeen paljonkin eroa?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Oi ihana kuulla, että pidit♥ Joo on, muistaakseni pakkauksessakin lukee, että se vahvistaa hiustenväriä. Mihin juurikasvun peittämiseen en usko ton pystyvän, mutta hiusten omaa sävyä toi korostaa kivasti :)
      No esim. Jos on tän väriset hiukset kun mulla, ja värjää tolla kuvassa olevalla sävyllä, ei tapahdu mitään hiumaa eroa, koska sävythän on aika samat. Mutta jos esim. Blondit hiukset värjäis oranssilla sävyllä... muutos ois merkittävä, mutta ei välttämättä kauheen kaunis...

      Poista
  2. Four reasons on kyllä tosi hyvä merkki, itte saan parhaiten hoidettua just sillä mun hiuksia! Sen verran kysyisin tosta 4reasons suihkutettavasta hoitoaineesta, että auttaako se kakshaarasiin/kuiviin latvoihin ja vähentääkö se sähkösyyttä. Ite olin niin laiska googlaamaan etten kunnollista vastausta löytäny, mutta kiva jos vastaat ja tää oli hullun kiva postaus, tykkäsin! :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Niin on! Kuiviin latvoihin, sekä kakshaarasiin auttaa, ja sähköisyyteenkin ainakin jonkin verran:) Kiitos hirmusesti ♥

      Poista