2014-12-12

LUUKKU 12: KUINKA JAKSAN PAREMMIN

_DSC0955
Mua itseäni kiinnostaa hirveän paljon lukea tämän tyylisiä postauksia, joten ajattelin jakaa myös omat niksini parempaan arkeen täällä! Haluan vielä sanoa, että kaikkihan me ollaan erilaisia, ja toisille voi jotkut jutut olla aivan päinvastaisia, kuin toiselle, mutta nää jutut toimii just mulle!
_DSC0929Virkistäytyminen
Nämä vinkit taitaa sitten olla ihan tälläisiä mun henk.koht. juttuja ja hieman oudompia...mutta toisinaan, kun tulen koulusta kotiin ja mulla on pari tuntia siinä ennen harkkoja, rojahdan vain sängyn pohjalle ja kuuntelen siellä musaa. Ja kun pitäisi alkaa valmistautua lähtöön, nouseminen tuntuu lähes mahdottomuudelta. Silloin saan virkeystasoani nostettua huomattavasti tekemällä käsilläseisonnan (liittyiskö tää jotenkin verenkiertoon?), juon kylmää vettä, syön pari pähkinää tai kirsikkatomaatteja (#addiktoitunut niihin) ja tää on ehkä kaikista hölmöin...jos mun silmänaluset alkaa tummua, laitan niihin hieman valokynää, tää taitaa olla vähän sellasta "Lume-ajattelua" tai logiikalla "näytä virkeältä, tunne olevasi virkeä" - mutta mulle tää toimii! _DSC0933 Nukkuminen
Toisinaan jaksan hirveän paljon paremmin, jos nukun hyvät yöunet. Toisinaan taas herääminen on helpompaa lyhyiden yöunien jälkeen, mutta väsymys alkaa painaa jo vähintäänkin koulupäivän lopussa. Hyvät yöunet siis on jo mahtava alku mun päivälle.
_DSC0938 _DSC0941 Syöminen
Alkusyksystä aloin syömään aivan älyttömän typerällä tavalla ja huonosti. En syönyt aamupalaa ikinä ja illalla sitten söin vähän mitä sattuu. Siis joskus jopa vain 1-2 kertaa päivässä, mikä oli aivan älyttömän tyhmää. Aamupalan syöminen aikaisin ei oo se mun juttu, mutta nykyisin oon jo tottunut syömään joka aamu paahdetun ruisleivän, joka sitten käynnistää myös mun aineenvaihduntani. Lisäksi juon aina ison lasin vettä, josta päästäänkin jo seuraavaan aiheeseen... _DSC0939 _DSC0947 Juominen 
Pyrin päivän mittaan juomaan reilusti vettä ja aloitan "prosessini" siis heti jo aamusta.Jos oot herkkä päänsärylle, niin kannattaa kokeilla juoda vähän enemmän vettä, sillä se särky voi viestiä nestevajeestakin! Kylmä vesi myös mun mielestä virkistää ihanasti.
_DSC0950 Liikkuminen 
Mullahan on ihan jonkinverran noita säännöllisiä treenejä, että niihin on niin helppo lähteä, mutta omatoiminen...Vaatii jo jonkinverran itsekuria lähteä loskaiseen, pimeään ulkoilmaan juoksulenkille pitkän päivän jälkeen, mutta usein se todellakin on sen arvoista! Tai se, kun tekee kotona lihaskuntoa niin täysillä, että koko kroppa on ihan puhki, on musta ihan mahtavaa! Liikunta myös ainakin parantaa mun unenlaatuani ja parantaa elämän laatua, kun kroppa on terveempi, unenlaatu paranee ja mielikin on virkeempi, kaikki menee paremmin!_DSC0951

4 kommenttia:

  1. tosi hyvin toteutettu postaus ja tästä oli varmasti hyötyä monelle! :)

    VastaaPoista
  2. Mitä pähkinöitä sä yleensä syöt?:) mitkä on sun lempipähkinöitä?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Tykkään tosi paljon pekaani, cashew & saksanpähkinöistä!:) ja nyt syksyn oon syönyt lähinnä casheweita!

      Poista
  3. Tosi hyvä postaus, tätä lukiessa tuli sellanen ajatus että on oikeesti pakko alkaa tekee jtn omille elämäntavoille :D

    VastaaPoista