2014-12-06

LUUKKU 6: JOULUISIA FAKTOJA

Heipä hei! Eilen pidin puoli vahingossa taukoa joulukalenterista, mutta se tuli näköjään tarpeeseenkin, koska mulla on sellanen fiilis ettei tässä postaustahdissa pysy lukijat. Hyvä jos itse pysyn! Olisikin kiva kuulla teidän mielipiteitä siitä, että miten usein näitä luukkuja olisi kiva availla? Päivittäin, joka toinen päivä, vaiko vielä harvemmin? Vai satunnaisten taukojen kanssa? Koska mulle on nimittäin aivan sama, joten se riippuu teistä lukijoista! Tänään kuitenkin kerron teille itsestäni vähän erikoisempia jouluun liittyviä faktoja! DSC_0738 (2) En ole ikinä katsonut linnanjuhlia kokonaan! Ja joinain vuosina en jopa ollenkaan. Tänäänkään tämä "perinne" ei rikkoudu, sillä kerksesin jo missata osan ekaa kättelyä...DSC_0207 En koskaan halua (tai ainakaan pienenä halunnut) saada mantelia puurossa! Varsinkin jos meitä oli paljon porukkaa ja sain mantelin, yritin saada sen takaisin puurokattilaan, tai syödä huomaamatta. En yhtään tiedä miksi, mutta näin vain tein!DSC_0222 Joulukalenteri on mulle "pyhä" asia. Yhtäkään luukkua ei avata ennenaikojaan, joskus toki jälkeenpäin, mutta ei koskaan etuajassa. DSC_0691 Kuulema joskus 3 tai 4-vuotiaana päiväkodissa, meidän oli pitänyt päiväkotiryhmän kanssa esittää jokin pieni näytelmä ja laulu, ja mä olin kuulema lähes yksin tomerana (varmaan aika kauniisti nuotinvierestä) laulanut koko biisin yksin, muiden ujostellessa. DSC_0493 Alan aina jo varhain syksyllä miettiä mitä voisin antaa ystäville ja sukulaisille joululahjaksi, mutta jokaikinen vuosi havadun viikko tai pari ennen joulua lahjapaniikkiin, eikä ideoista enää yhtäkään ole mielenpäällä.

18 kommenttia:

  1. mulle on ainakin ihansama että kuinka usein näitä luukkuja tänne ilmestyy, koska aina bussi matkoilla mulla on aikaa näitä lukea, mut välttämättä en ehdi kommentoida. tosi hyvin oot muutes näitä luukkuja toteuttanu! nää on monipuolisii ja erilaisia, tätäkin oli kiva lukea näiden kuvien ohella. :-)

    VastaaPoista
  2. ois ihanaa jos postaisit 10 kertaa päivässä koska rakastan sua niin ♥

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. siis sun postuakii*

      Poista
    2. Oi kiitos ihana❤️ musta tuntuu, että toistaseks pysyttelen max. 1/pv rytmissä:--D

      Poista
  3. musta näitä luukkuja vois tulla vaikka 2-3 kertaa viikossa, että pysyis perässä kun niin monilla on nyt blogin ja youtuben puolella noita joulukalentereita menossa! tää postaus oli ihan huippu :D mäkin oon tunnollinen ja avaan aina joulukalenterista vaan kyseisen päivän luukun, ja oon myös samanlainen ollu tossa manteli jutussa hah :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Oho! Toi joulukalenterijuttu on ehkä yleisempi, mutta toi manteli ei niinkään, kai? :D niin, sitä mäkin just mietin, että mun joulukalenteri ei todellakaan ole ainut..

      Poista
  4. Mää luen kyllä mielellään joka päivä :)

    VastaaPoista
  5. Ihana postaus ja itse tykkään lukee näitä joka päivä :) ♥

    VastaaPoista
  6. Näitä on tosi kiva lukee joka päivä :-) Ja toi vika kuva, muistoja♥

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Haha jep, kuvailtiin vaan apajan alakerrassa ja oli nii uutta ja jännää :D ❤️

      Poista
  7. oi kyllä pysyy ihan hyvin näitten postausten perässä! :) ihanaa luettavaa ja samaistun näihin asioihin mitä tässä postauksessa oli. ♥

    VastaaPoista