2014-12-16

LUUKKU 16: DECORATING GINGERBREADS

_DSC0342 Moikka! Tää taitaakin olla mun "piparkakut alusta loppuun itse" -sarjan vika osa, nimittäin koristelu! Mulla oli mielessäni kaikkia hienoja koristelukuvioita & -printtejä, mutta kun sain piparit eteeni olo ei ollut yhtään niin mielikuvituksellinen kuin illalla mennessä nukkumaan. Tässä kuitenkin pari kivaa ideaa, joita voi versioida vaikka millä tavalla, ja ehkä saattee jonkunlaista inspistä omaan koristeluun! Ois mukava kuulla teiltäkin erilaisia koristelutyylejä & ideoita, sillä aion vielä leipoa, sekä koristella lisää!_DSC0328 Pikerinhän ois toki voinut tehdä itse valkuaisesta, sitruunamehusta, sekä tomusokerista, mutta mä päädyin nyt kuitenkin näihin kaupan valmiisiin..sain kotsassa tarpeekseni pikerillä sotkemisesta._DSC0335 Ensiksi tein ihan perinteisiä reunojamyöten kaaria ja keskellä laitoin sitten ranskanpastillin. Nää taisivat olla ihan ensimmäiset, jotka tein, ja ulkonäkökin on sen mukainen... _DSC0337 _DSC0344 Seuraavana nää ristikot! Näissä on ainakin ihan reilusti tota pikeriä, ja toi kuvio on niin helppo tehdä, sekä niin kivan näköinen (ainakin musta). Hienoutta saisi ehkä lisättyä miksaamalla värejä._DSC0339 Nimikirjaimet. Näihin ei paljoa luovuutta vaadita, mutta kirjaimet on mun mielestä hauskoja tehdä, ja kuorrutettakin näihin tulee juuri oikein verran, mistä mä tykkään. Ei koko piparia täyteen, mutta ei liian vähänkään. _DSC0338 Lumihiutaleet. Olin mielessäni kuvitellun monihaaraiset ja sakaraiset upeudet, mutta todellisuus ei ihan vastannut mielikuvaani. No, kuitenkin jos taitoa löytyy, lumihiutalekoristeet on mun mielestä upeita ! _DSC0340 En oikein tiedä miksikä näitä kutsuisin, mutta tein vaan erivärisiä tiploja rinkiin ja vuorottelin väreillä. Keskellä laitoin sitten vielä ranskanpastillin.

6 kommenttia:

  1. Nii kivoja ideoita koristeluun <3 Paljon nuo karkit maksaa suunnilleen?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiva kuulla!:-) no noita saa s-marketin irttareista eli niiden kilohinnalla, sit erillinen pussi on about 2€!

      Poista
  2. Oi miten kivoja koristeluja! Piparien koristelu on kyllä tosi hauskaa puuhaa

    VastaaPoista