2014-12-22

LUUKKU 22: LITTLE SNACKS

_DSC0001 Heippa hei! Mitäs tykkäätte uudesta talvisemmasta taustasta? Musta toi on yllättävän kiva, ja tuo blogiin kivaa valoisuutta. Tiedätte varmaan sen kun on tietty kuvitelma jostain asiasta, ja sitten todellisuus ei ihan  vastakkaan sitä kuvitelmaa. Näin taisi vähän käydä mun joulukalenterilleni. Olin nimittäin kuvitellut postaleivani kaikkia mahtavuuksia 24:n päivän ajan, mm. erilaisia joulureseptejä, koristeluvinkkejä ja diy-juttuja. Ajattelin myös vaihtaa ulkoasua näin "joulun kunniaksi", mutta sekin vähän jäi. Toivottavasti te ootte kuitenkin viihtyneet tän mun joulukalenterini parissa, ja saaneet tästä edes hitusen joulufiilistä tai jotain muuta irti!_DSC0004 _DSC1047 Oon aina ajatellut, ettei makuaisti kerta kaikkiaan vain voi muuttua. Olen selvästi aina ollut väärässä, sillä kyllä se näköjään voi! Voisin lähteä luettelemaan kaikki muutokset pinaattikeitosta kinuskiin, mutta tällä kertaa taidan mainita vain nämä jouluiset ruuat! Tänä vuonna, kun maistoin vihreitä kuulia, tajusin, että ne onkin tosi hyviä! En myöskään oo ennen tajunnut kuinka ihania on Julia-karkit on. Tänä vuonna oon myös nauttinut paljon enemmän pipareista ja tortuista, kuin aiempina vuosina. Ne vaan jotenkin maistuu paremmilta! Toki laatikoista mä en edelleenkään tykkää, enkä muistakaan "erikoisuuksista" kuten rosollista. Lohi, perunamuusi ja salaatti on se mun juttu! Kinkkukin on pari kertaa aika jees, mutta mun jouluni ei olisi pilalla ilman sitä. Onkos teillä jouluruoka inhokkeja &suosikkeja?_DSC1050 _DSC1051 Ainiin, näissä kuvissa pyörii mun mielestä kolme (+1) jouluun kuuluvaa asiaa, nimittäin piparminttukarkit, vihreät kuulat, sekä pähkinät. Ja tietysti toi ekan kuvan villapaita! _DSC1052 _DSC1054

5 kommenttia:

  1. Itsekin tykkään tosi paljon joulutortuista! Ne on vaan niin parhaita :) Rosollit, mäti, graavilohi yms."erikoisuus" ei sitten taas ole niinkään mun mieleen!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Oi graavilohi on musta hyvää, mutta tortut on kyllä jotain huippua!❤️

      Poista
  2. Hahah, kiva huomata etten oo ainoo jolla on makuaistit muuttunu jouluruuan suhteen;D Ennen en tykännyt yhtään joulutortuista ja nyt taidan olla meidän perheestä se, joka niitä ylipäätään haluaa;-D

    VastaaPoista
  3. mun suosikkeja jouluruoista on ehdottomasti kinkku :-D ilman kinkkua ei oo joulua! Nyt vuosien varrella oon myös oppinu sietämään laatikoita ja jopa tykkäämään porkkanalaatikosta! joulutortut on aina kelvannut, mut pipareista en oo niinkään välittäny. nyt tässä kuussa on pipareitaki tullu naposteltua nassuun vaikka kuinka paljon ja oon nyt vasta tajunnu kuinka hyviä ne on :-D hahah, jännä oikeesti miten nää makuaistit vuosien varrella muuttuu! PS. Mä oon ainaki nauttinu sun joulukalenterista ja saanu siitä paljon irti :) Yks kivoimmista joulukalentereista on juurikin täällä sun blogissa niitten muitten lukuisien seassa :P

    VastaaPoista
  4. mä pidän tosi paljon kinkusta ja oon pienestä asti ollu ihan hulluna porkkanalaatikkoon :-D lanttulaatikosta en oo koskaan tykänny enkä tykkää vieläkään, perunalaatikosta en tykänny pienenä mut nykysin tykkään siitä tosi paljon :-)

    VastaaPoista